Warning: Attempt to read property "permalink" on bool in /home/brandybrand/domains/foodindustry-support.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/context/meta-tags-context.php on line 308

Dlaczego warto stosować etykiety typu peel-off oraz booklety?

Etykiety peel-off oraz booklety to najlepszy rodzaj etykiet, kiedy konieczne jest przekazanie dużej ilości informacji na produkcie o niewielkich rozmiarach.

Z tego powodu stosowane są najczęściej w branży farmaceutycznej, kosmetycznej czy spożywczej. Przepisy wymagające zawarcia bardzo szczegółowych informacji na temat produktu wymuszają kreatywne rozwiązania, a takim właśnie są etykiety peel-off.

Dlaczego warto stosować etykiety peel-off?

Przepisy dotyczące umieszczania informacji na etykietach mówią o tym, że na produktach spożywczych musi być podany skład produktu. Z wyszczególnieniem wszystkich substancji w kolejności od tych, których zawartość jest najwyższa, do najniższej. Ponadto podane muszą być wszystkie alergeny i substancje wywołujące reakcje nadwrażliwości. W przypadku produktów o standardowych gabarytach opakowania i etykiety na tych opakowaniach mają rozmiary pozwalające na swobodne umieszczenie takich informacji. Kiedy mówimy o małych objętościowo produktach może to stwarzać problem. Problem, który rozwiązują etykiety typu peel-off.

Takie etykiety występują w formie małej, zwykle dwustronicowej książeczki, choć czasem tych stron może być więcej. Strona widoczna z zewnątrz zawiera nazwę produktu i podstawowe informacje, może też mieć efektowne tłoczenia, złocenia, albo inny rodzaj wzornictwa przyciągającego uwagę. Z drugiej strony etykiety znajdują się informacje, które producent musi obowiązkowo zawrzeć na produkcie i ta strona widoczna jest po odklejeniu wierzchniej warstwy.

Jak produkuje się etykiety peel-off?

Przy produkcji etykiet samoprzylepnych peel-off konieczny jest właściwy dobór materiałów wierzchnich, metody zadruku i rodzaju kleju. Utrwalenie powłoki lampami UV sprawia, że etykieta jest odporna na uszkodzenia mechaniczne, ścieranie, rozmazywanie farby, a nawet na czynniki atmosferyczne. Etykiety wytwarzane są z wykorzystaniem metod, które sprawiają, że kolory użytych farb stają się bardziej wyraziste i kontrastowe. Inne sposoby uszlachetniania etykiet to laminowanie czy lakierowanie. W przypadku nadruków na produkty szczególnie eleganckie, wymagające efektownej oprawy, także posrebrzanie i pozłacanie.

Booklety – etykiety książeczkowe

Ciekawym rozwiązaniem, które pozwala na przekazanie wielu informacji przy maksymalnej oszczędności miejsca, są też booklety – czyli etykiety w formie miniaturowej książeczki. Stosuje się je wszędzie tam, gdzie mamy do przekazania klientowi bardzo dużo informacji. Najtańszą formą bookletu jest po prostu składana ulotka, która może być przyklejona do produktu.

Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i druku offsetowego gwarantuje zachowanie odpowiednich kolorów i wysokiej estetyki takiej ulotki. Booklet może też mieć formę miniaturowej klejonej książeczki lub specjalnej szytej, samoprzylepnej minibroszury – to chyba najbardziej estetyczna i efektowna forma tego rodzaju produktu.

Przejdź do zakładki dostawcy na platformie Food Industry Support i skorzystaj z bezpłatnych konsultacji: TUTAJ