Razem z Bizon Logistyka podejmujmy zagadnienie małej promocji wołowiny na polskim rynku. Dlaczego pomimo faktu, iż jest ona jednym z najbardziej wartościowych i cenionych rodzajów mięsa na świecie, w Polsce wołowina wciąż pozostaje niedoceniana i dostatecznie promowana?
Od wielu lat mamy odczucie, że promocja wołowiny na naszym rynku jest ciągle za mała. Nie da się też zachęcać kolejnych odbiorców, jeśli my sami mamy w Polsce tak małe spożycie tego mięsa.
Inwestycja w szeroką i obszerną promocję na rynku krajowym na pewno się opłaci i musi ona nabrać większego kształtu niż do tej pory. Istnieją w Polsce środki w postaci Funduszu Promocji, które nie są małe. Naszym zdaniem niesłuszna jest opinia o tym, że nie warto inwestować w promocję w naszym kraju, w którym żyje około 37 mln osób. Potrzebne są tu konkretne akcenty promocyjne, które będą miały na celu przybliżenie wołowiny od kuchni, czyli pokazanie jej najlepszych aspektów kulinarnych i zdrowotnych (mówimy tu o wartości odżywczej), jak i zbicie stereotypu, że polskiego konsumenta nie stać na wołowinę. Jeżeli stać nas na coraz droższe fast foody, to na pewno stać nas na wołowinę w czystej postaci.
Mamy przykład, że warto promować na rynku krajowym. Związany jest on z białym mięsem drobiowym, które poprzez promocję osiągnęło wysokie spożycie. Obserwujemy od wielu lat konkretne akcje promocyjne w telewizji przy udziale znanych kucharzy, wiele jest artykułów o tym, że warto spożywać białe mięso.
Należy zwrócić też uwagę, że w promocji wołowiny zabrakło zwłaszcza edukacji kulinarnej. Należy położyć duży nacisk z tego powodu, że jeżeli coś raz będzie dobrze przyrządzone i nam posmakuje, to będziemy z tego wielokrotnie korzystać. Jest to jeden z naszych celów, które chcemy realizować w II połowie tego roku, jak i przyszłym.
Nasz apel do rolników jest taki, aby także robili wszystko, abyśmy prowadzili produkcję na jak najwyższym poziomie, ponieważ to również stworzy nam możliwości promocyjne na innych rynkach. Ważna jest dzisiaj jakość i oczywiście cena, ale musimy pamiętać o tym, żeby przekonać innych konsumentów i odbiorców, że my sami korzystamy z tego produktu, bo jest on dla nas wartościowy i ważny.
Więcej o wołowinie TUTAJ.
Autor: Redakcja Bizon Logistyka