Świadoma konsumpcja weszła w życie codzienne naszego społeczeństwa i zakorzeniła się na stałe.

Programy kulinarne, modowe oraz jakże popularne w dzisiejszych czasach blogi tematyczne sprawiają, że coraz więcej osób dokonuje zakupów przemyślanych, opartych na uprzednim zapoznaniu się z dokładną zawartością produktu, a także sposobie i warunkach w jakich został wyprodukowany.

Oczywiście w wielu przypadkach nadal najważniejsza jest cena danego asortymentu, jednak panujący trend na bycie fit oraz chęć wpływania na otaczającą nas rzeczywistość sprawiają, że dzisiejszy konsument nierzadko decyduje się na zakup produktów droższych, ale dostarczonych w sposób niewzbudzający żadnych zastrzeżeń czy też wątpliwości.

Prawidłowe oznakowanie jest konieczne! Ale jak zrobić to właściwie?

W celu zapewnienia konsumentom rzetelnej informacji firmy produkcyjne powinny kłaść ogromny nacisk na prawidłowe i zgodne z wymaganiami rynku oraz prawa oznakowanie produktu.

Dotyczy to zarówno informacji zawartych na etykietach, jak i treści drukowanych bezpośrednio na opakowaniach. Dla współczesnych nabywców najczęściej poszukiwanymi informacjami są już nie tylko termin ważności oraz data produkcji, ale również dokładny skład produktu, w tym wartości odżywcze w przypadku żywności, zalecane warunki przechowywania oraz miejsce wytwarzania. Dodając do tego unikalny kod kreskowy oraz zestaw grafik w postaci np. logo firmy, powstaje komplet danych skierowanych do konsumenta, które powinny znaleźć się na każdym opakowaniu jednostkowym.

Zaloguj się lub zarejestruj aby zobaczyć więcej treści

Treść dostępna dla zalogowanych użytkowników.

Załóż darmowe konto i korzystaj w wszystkim treści i możliwości na portalu!