Purella to polska firma która tworzy innowacyjne rozwiązanie w branży spożywczej z wykorzystaniem funkcjonalnych produktów. Przekonuje tym samym Polaków, że inwestycja w zdrową żywność to słuszny wybór.
Dwa lata temu firma podjęła decyzję o uruchomieniu własnego zakładu produkcyjnego z supernowoczesną linią do produkcji batonów oraz pakowania produktów małych formatów oraz produktów sypkich w tym superfoods. Własna produkcja oraz laboratorium zapewni firmie szereg przewag konkurencyjnych i umożliwi realizację strategii rozwoju zarówno w Polsce i na świecie. Także w nowym obszarze marek własnych.
W styczniu 2021 zakończył się pierwszy etap inwestycji a w lutym ruszyła już pierwsza produkcja batonów. Nowo powstały zakład produkcyjny w pierwszym etapie będzie miał powierzchnię produkcyjną ponad 3000m2 wraz z częścią biurową i laboratorium. Obiekt położony jest w nowoczesnej strefie ekonomicznej w Białymstoku. Obszar ten jest świetnie skomunikowany z całą Polską.
Purella w swoim zakładzie będzie produkować linie batonów i przekąsek pod marką BeRAW, nową kategorię batonów dla dzieci BeRAW kids, a także główne kategorie w linii Purella Superfoods. Nowoczesna linia do pakowania pozwoli na pakowanie produktów suchych, jak superfoods, musli czy mieszanki ziół i mixy. Maszyna wytwarza saszetki oraz doypacki z najwyższą starannością, a także w innowacyjnych kształtach dbając o zaokrąglone rogi. Wydajność to ponad 10 tysięcy opakowań na godzinę.
Wydajna i elastyczna linia produkcyjna
Linia produkcyjna do produkcji batonów jest bardzo elastyczna i wydajna. Producent zaplanował jej parametry tak, aby móc realizować wysokonakładowe produkcje ponad 15 tysięcy batonów na godzinę. Jednocześnie pozostawił możliwość współpracy ze startap’ami, czy firmami średniej wielkości, których MOQ i możliwości sprzedażowe nie są jeszcze dostatecznie rozwinięte.
W ramach nowego zakładu będzie działał także specjalnie powołany dział Purella INNOVATION. Stanie się on odpowiedzialny za wszystkie prace badawczo-rozwojowe nad nowymi produktami, a także usprawnieniami technologicznymi. Aby w pełni wykorzystać potencjał inwestycji, Purella będzie współpracowała ze start-upami technologii spożywczych. Marka od lat współpracuje, także ze specjalistami z Uniwersytetu Białostockiego oraz SGGW w Warszawie. Nowy dział innowacji zajmie się również rozwojem i produkcją marek własnych dla nowych, także zagranicznych klientów.
Dzięki połączeniu idei design thinkingu, badań rynkowych oraz elastycznych i uproszczonych metod uruchamiania projektów, Purella może w krótkim czasie tworzyć innowacyjne rozwiązania i wdrażać rozwój nowych produktów szytych na miarę potrzeb klientów.
Źródło: Purella